tisdag, juli 25, 2006

Avbrott från vardagen

Kom hem från västkusten på förmiddagen. Möttes av ett hett och kvalmigt Stockholm till skillnad från västra kustens moln och blåst. Det var sådär laaagom bra väder inser jag nu när jag blir alldeles svettig av att bara vattna blommorna på altanen.

Morgondopp är ett måste när man är på västkusten! Bikini och handduk runt midjan och direkt ner till plasket när vi vaknat. Några plums och lite simm, sen är det gott med frukost. Den här helgen fick vi besök av mannens vän T och hans kärlek P. Tillsammans med svärföräldrarna hade vi en jättekul lördagskväll med asgarv på krogen. Jag drack aaalldeles väldigt mycket skumpa och vaknade mitt i natten med halsbränna (händer inte!!!). Känns som det räcker på ett tag med bubbelintag...även om det är fantastiskt mysigt och gott särskilt varma sommarkvällar.

Helgerna tillsammans med M har givit tillbaka känslan av meningsfullhet som jag tappade vid vårens ivf-försök. Som vi har skrattat, kramats, kyssts och myst! Totalt kravlöst och det har givit mig ett skönt andrum och styrka att återfå det fokus jag vill ha; bort med ångest eller oro. Mer NU och mindre då och sen. Klart jag svajjat, självklart, men nu är det snarare en bris i jämförelse med vårens orkan.

4 dagar till semester!

Inga kommentarer: