måndag, juli 10, 2006

Fem saker som gör mig extra glad

1. Jag målade slut på två färgburkar idag. Hela cuprinolburken gick till andra strykningen av terassen på baksidan. Räckte även till att bättra på terassen utanför tvättstugedörren och till den lilla träfarstun vid entrén. Den andra burken tog slut efter snabbstrykning av det vita planket mot grannen på framsidan.

2. Jag har fått låna föräldrarnas bil medan Mannen tagit vår till jobbet. Egentligen behöver jag väl inte direkt bilen så, men deras omtanke kring att jag ska ha det bra när han är borta gör mig varm inombords *puss till er båda*.

3. Idag var första dagen det regnade på länge. Varmt sommarregn på solbrända armar, det gör inget alls. Vår trädgård blev jätteglad. Jag tycker dessutom att det kom så lägligt såhär på första arbetsdagen efter semestern och inte PÅ vår semester.

4. Vårt nätverk fungerar igen efter mycket strul, arga miner, sura kommentarer och annat man kan tänka sig när man närmar sig nervsammanbrott. Tack vare snälla-snälla nästan-grannen fick vi nytt modem+router installerat och nu funkar allt topp!

5. Mannens kvällssamtal som värmer och gör mig superglad.

Happy C

Inga kommentarer: