torsdag, juli 27, 2006

Storleksvill

Underkläderna i min garderob börjar se ut som de är från jesu tid. Eller 80-talet! Vad sägs om urtvättade ullatrosan* med hjärtan och texten "My love"? Eller tanga med Snobben fram? Jag gör en mindre lyckad ansats till att göra nåt åt saken.

Brummar ner till stan tänker fortsätta säga stan om centrum och gick till Lindex för att uppdatera mig. Hittar finfina hotpants(?)...iallfall, sånna låga trosor...röda och superhotta. Jag provar dem till och med, utanpå ett par urtvättade svarta från Sisters. De sitter braaaa... Redan där borde det ha plingat till men jag är nog förblinad av färgen...

Till kassan, från kassa, hem och prova. Öh? För stora? Jag tittar på storleken och ser ett "M" vilket brukar vara min normala storlek. Men i det här fallet verkar "M" ha förändrats från det normala 38-40 till 40-42. Jag har inte vuxit i än 42 och det är därför mina röda nu hänger lite småskrynkligt runt baken. Ovanpå ett par rejäla i bomull hade de suttit perfekt såklart. Och jag som köpte två par...

Det blev väl nån tankevurpa där helt enkelt. Håll tummarna för att de krymper ett par storlekar i tvätten.

* När jag väntade F gillade jag mina jättestora och osexiga bomullstrosor för de satt så löst kring magen. Vi kallade dem 'Ullisar' och de var uppkallade efter 70-åriga Ulla som bodde i vår trapp. Hon var stor, tjock, otrevlig och stank gammal tant. Vi fnissade åt tanken på att hon säkert hade likadana trosor som jag på sig. För jämnan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Darling, jag vet inte om du har tänkt på det, men du är smal =O)
Kör på S!!

På tal om underkläder. Visst är det skumt att karlar lägger ner minst 150-300 kr på ETT PAR kalsonger, medans vi tjejer ofta riktar in oss på ta 3 för 99 kr på Lindex? Why? För att vi byter oftare? (God, say it aint true *g*)

Så, you go girl o köp de där Sisters'arna eller varför inte testa mitt tips om Salming boxer-varianten. Eller varför inte FrankDandy som jag köpte på Outleten.
www.frankdandy.com