onsdag, juli 26, 2006

Garden staging

Jag behöver hjälp. VI behöver hjälp! Vi har en jättetråkig slänt intill östra husväggen. Väggen målade jag grå igår. Tidigare var det råbetong.

Jag har behjäpligt byggt en träbänk att ställa tvättkorgen på. Ovanför har jag lagt stenkross som jag tagit från slänten - verkar som mängden är oändlig.

Sen är det grus, grus, grus... Vad gör man åt en sån här trist slänt? Gruset rasar ner, är för mörkt och torrt för att nåt ska kunna växa när vi flyttade in stod det visserligen en ranglig krusbärsbuske där, ett utrymme helt omöjligt att göra nåt vettigt åt.

Har DU nån idé att komma med? Jag tar tacksamt emot bra som dåliga förslag!

Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra. /Ernst Cinks

5 kommentarer:

crrly sa...

Ehhm, tvättkorgen...?

Är det sol eller skugga i slänten? Passar det inte med kryddväxter? Eller något annat lågväxande... Silverarv? Eller ölandstokar?

Cinks sa...

Haha, japp, samlar vuxenpoäng! Man har väl TVÄTTKORG =D

Tack för tips =D
Hm, där sa du nåt... Kryddväxter kanske skulle funka. Det är liksom lite sol och lite skugga. I krukor såklart annars äter 'bajssniglarna' upp dem.

Cinks sa...

...men det är ändå jättemycket trist slänt kvar, kom jag på när jag började styra upp kryddträdgården i hjärnan.

Silverarv måste jag söka rätt på vad det är för nåt. Ölandstok faller på att den är gul..men det finns vita också va?

Anonym sa...

Jasså ha, du ville ha nåt grönt förslag..växter med andra ord. Jag trodde att det inte var odlingsmöjligt i backen o du ville ha tips på andra "prydnader".

Ok, då börjar jag om i tänkandet!

tjing/M

Cinks sa...

AAAALLLLA förslag välkomna!!! /Idétorka