tisdag, juli 18, 2006

Hämtar ur det stora blå


Jag måste bara skriva om den läckra Moules Marinière som Mannen fixade i lördags. Undervattensfantast som han är dök han efter mussor. Av samma sort som man köper i affären, det är säkert, jag frågade...!

Moules Marinière för 4 personer

Två liter musslor fiskade för hand från havets botten.
2 dl grädde
2 dl vitt vin
1 vitlöksklyfta
2 charlottenlökar
2 knippen persilja
Salt & peppar

Koka först upp consommén och lägg därefter i musslorna. Efter några minuter öppnar de sig. Låt det då koka ihop en sund till och rör om kring lite då och då. (De musslor som inte öppnar sig ska man inte äta).

Ät tillsammans med ett riktigt gott bröd, smör, ost och vitt vin.

Allez, á table! Chief Cinks

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag lider verkligen av att jag inte gillar musslor *g* För det SER så gott ut och LUKTAR så gott, men ack, men jag jobbar på det =O)
kramen