söndag, juli 16, 2006

Minisemester

I fredags åkte jag ner till västkusten. Mannen och jag möttes upp i Göteborg, åt en kanonmiddag på "SoHo" och delade på en flaska rosé...

Lördagen förgylldes med en underbar båtfärd med svärföräldrarna. Vi lade till vid en klippa och badade toppless som värsta tonåringarna, svärmor och jag. Mannen fiskade musslor som vi tog med hem. Av dem kokade han en fantastisk Moules Marinière som vi aptitligt glufsade i oss innan vi gick ner till restaurangen runt hörnet för att fortsätta med huvudrätten. Vilken dag. Som semester.

Lite sordi på stämningen satte ögonkrångel nu igen men jag väljer att inte trycka ner mig för det. Det finns sjukhus i nästa stad och dit ska vi strax åka, åtta på en söndagskväll.

"Vg?" undrade F i ett sms på förmiddagen. "Äter frukost" svarade jag. "Det var sent..." fick jag som svar och helt rätt, halv tolv på förmiddagen ÄR sent för frukost. Men läser man en god bok samtidigt försvinner tiden. Det var redan eftermiddag när vi kom iväg med handuk och badklädet. Hittade en finfin klippa utan alltför mycket brännmaneter och där badade vi, pussades och hånglades som man bara kan och får tillfälle till när man är barnfri.

Imorrn ska jag jobba på distans och sen grabbkväll (kvalar jag in?) och på tisdag fm drar jag tillbaka till hufvudstaden och en ny vecka med jobb. Till helgen blir det nya hångelchanser med mannen på hemmaplan eller åter västkusten.

www.flycinks.com

Inga kommentarer: