måndag, april 16, 2007

Aprilbarn

F kom hem från pappa igår. Skitig och kaxig. Var tog min lilla solstrålande sötis från förra veckan vägen??? Det var mycket "som om" och "nä, det tänker jag inte" och "vaddå, tror du att...". Jag försökte hålla mig lugn för att få det här stridsflygplanet att landa.

Under protest kröp hon ner i badkaret innan läggdags. Håret var bara föööör stripigt, fötterna föööör svarta och för att inte prata om lukten under armarna. Hon måste ha gömt en gammal ostsmörgås i armhålan!!! *gulp* Trosorna erkände hon själv att de måste bytas. "Mamma, och det snabbt!".

Jag kan välja att se det som rent slarv och nonchalans av henne och hennes pappa. Eller också se det som ett försommarbarn som varit ute och barfota skuttat sig svettig på sin käpphäst i trädgården.

Uppochnervända världen..., sa Cinks förbryllat.
Man får väl det man klarar av!

Inga kommentarer: