måndag, april 16, 2007

Stress UTAN kaffe

Inget kaffe idag heller. Magen funkar faktiskt bättre så. Igår blev det desto mer. Blobben på magen är tillbaka. Den som alltid kommer vid för mycket kaffe. Men solen sken och mjölken till latten var så där varm och god att jag inte kunde motstå ett kopp med påfyllning.

Drömmer så himla stressade drömmar varenda natt just nu. Eller bara natt till arbetsdag rättare sagt. Flyginspirerade drömmar. Jag åker på resa, jag hinner inte med planet, jag glömmer biljetter eller pass, mitt på i långresan kommer jag på att jag måste hämta F och vänder tillbaka. Plan som startar, plan som landar. Stora, dånande plan som krashar. Lilla jag som förvirrat rusar sick-sack inne på en flygplats, köper konstiga saker i Taxfreen och vimsar fram med bagagevagn. Kaffe brukar jaga upp min hjärtfrekvens till nästan dubbel hastighet, men mitt intag förra veckan var också minimal så det kan ju inte vara orsaken till stressdrömmarna...eller hur länge sitter koffein i? Nån som vet?

Kanske annars måste börja med kaffe igen? Alternativt sluta känna mig så stressad! Fler saker än de som blir gjorda kan inte göras, that's for fact. Men ändå så...

Lugn på dagen, stressad på natten...konstaterar Cinks

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske borde även jag dra ner på kaffet, men det är ju SÅ GOTT! Jag dricker oftast bara 2 gånger om dagen, för och eftermiddag. Ibland bara 1 kopp, men då blir det tomt på eftermiddagen :)

Men igår spökade magen rejält, stress eller nåt annat är frågan.

Kaffe är knepigt!//M

Anonym sa...

Men vad märkligt! Jag menar .. du borde ju vara speedad på dagen också då ju?
Jag tar min sista kopp runt 21-tiden ;) Och somnar gott runt 23 ... men jag har väl pajat min kropp och alla signalsystem :P
Är du säker på att det verkligen är kaffet? Med magen menar jag ... jag skulle annars lika gärna kunna tro att det är mjölken. För mycket skummad mjölk i en kaffe blir tungt för magen ... jag dricker nog allra helst espresso ;)
Och du ... drömmarna ... dom kommer av ngt annat. Som ligger längre in i huvudet. Tror jag ..

Cinks sa...

Minksy: ja, just nu kör jag bara på varmvatten på jobbet. Jäättesexigt *not*

Christina: Ja, jag vet...men jag dricker ju mjölk till morgongröten och då går det så bra så. Kan det vara skillnad på varm och kall mjölk måntro...?