fredag, april 13, 2007

Ordningen återställd

Teorier är som sagt en av mina passioner. Det är inte så att jag kämpar för att det ska vara det men jag märker att det ligger i min natur att försöka se samband, mönster, lägga ihop ett och ett, iakta...

En del av detta intresse är att gissa nedkomstens kön vid en graviditet. Jag gissade fel på min egen och det var kanske i samband med det som min - förenklat kallad - gissningslek började. Hade jag upparbetat samma ovetenskapliga teorier som jag har idag så hade jag garanterat gissat annorlunda. Det är ingen efterkonstruktion! Jag hade ju en av de klockrenaste tjejmagar som världen skådat!

Att M&C skulle få ytterligare en pojke i januari stod utan alla tvivel. Samma för A&A som fick en pojke i början av året.

Så när M&J väntade barn så gissade jag pojk. Garanterat. Formen plus deras karaktärer som människor uteslöt allt annat. Pojke skulle det bli. För ett par veckor sen föddes Maja. Inte alls pojke. Jättemycket flicka. Jag är häpen men ändå medveten om felmariginalen på 50%.

När jag har gissat på A&C så har det hela tiden varit en flicka. De pratade om flicknamn och pojknamn. Pojknamn behövde de inte ens fundera på, sade jag. Och hade rätt! Igår föddes en liten princessa och ordningen är återställd.

Härnäst på gissningslistan står C&P. Där har jag ännu varit väldigt försiktig i mina gissningar men det lutar väl åt flicka. C&C får troligtvis en pojke och U&R en pojke men där är jag fortfarande osäker eftersom det är så tidigt i graviditeten än.

Grattis till er alla som fått smått hittills i år!
Jag avundas er alla jättemycket såklart. Vi lägger dock inte så stort fokus på egen "barnverksta" här några månader framöver eftersom jag går till nytt jobb (med provanställning!) och fortsätter att bara gissa och ha kul ;-)

Det är 50-50, sa Cinks

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jodu .. jag har också gissat och övertygat proklamerat könet för förvånade blivande föräldrar ;) Men jag har nog oftast haft fel ... så jag hoppar nog över yrket spåtant ;)

Anonym sa...

Och jag sitter och river mig i hårkalufsen o försöker klura ut vilka personer som är bakom bokstäverna.... och hajjar ingenting *g*

tjing//M

Anonym sa...

Hej,

Såg ett gammalt inlägg på en annan blogg att du hade hört på P3 om strumpklämmor. Hett tips är www.myaqua.se!

Cinks sa...

C: försöker också hålla tyst och betta för mig själv, men ibland slipper det bara ur mig en gissning... Och jag har nog oftast rätt eftersom jag inte gissar när jag inte 'vet' (låter lite knäppt va)

M: Förtydlingande kommer på mail!