torsdag, april 12, 2007

Få förunnat?

Energilös och coolafärdig var jag när jag kom hem från jobbet igår. Naprapatbehandling på dagen och eftermiddag utan lunch. Slängde i mig middagen och höll på att flyta ut i en våt fläck på köksgolvet för att jag knappt höll i hop.

Bestämde mig för att lägga mig tidigt. Redan åtta.

Mannen kom hem mitt i mina göramigiordningförnattenpysslor. Följde mig till sängen och låg med mig en stund och bara pratade. Och var sådär snygg och skön.

Han påklädd på rygg, jag naken ovanpå. Han smekte min rumpa lugnt och sövande och jag tänkte stilla att det är nog inte alla förunnat att ha en så underbar man under sig, som bara kan ligga där helt lugnt och stilla i evighetersevigheter, smeka min rumpa och prata om hur dagen varit och filosofera om livet.

Lyckligt lottad, sa Cinks

Inga kommentarer: