tisdag, april 10, 2007

Hårresande

Jag har fått ENORMT mycket grått hår. Det verkar ha exploderat senaste halvåret. Visst, jag har en förmåga att överdriva ibland men nu gör jag inte det. MASSOR av grått hår syns i utväxten från färgningen senast. Massormassormassor. Till och med mannen medgav att det hade blivit många fler OCH dessutom syns.

Det går inte att ljuga eller negligera längre. Acceptera eller inte. Jag har grymt svårt att acceptera, så enkelt är det. Jättesvårt. Men jag är ju inte den enda. Som tur är finns det ju så många produkter på marknaden för att dölja oönskat silver i kalufsen.

Att färga hos frisör är givetvis säkrast men jag betalar bara inte över tusen nån gång i månaden. That's a nono!

Jag undrar om du provat den här hemmafärgningen med slingor? Jag köpte ett stort paket igår på Åhléns. Grundfärg och slingtoning i ett. Undrar hur det blir... Såg en kompis som gjort det och det blev bra. Jag får testa mig fram helt enkelt. Inte kommer jag väl att se ut som Eva Longorian på paketets framsida men jag nöjer mig med bara hälften så bra!

Köpte också en jättefiffig färgborste som man bara borstar utväxten med. Precis en sån jag letat efter länge. Nåt som går att använda flera gånger och bara lite åt gången. Man borstar bara utväxten på torrt hår utan att hårbotten färgas. Färgen går bort efter två till tre tvättar men går också att använda upp till tio gånger så den ska väl räcka ett tag.

Suck, sicket pyssel och fix... sa brunetten Cinks.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag VET *huvva*

Anonym sa...

Grått hår? Aldrig. ALDRIG.

Jag kan leva med allt annat. Rynkor, allmänt slapp kropp som bara drar söderut, pigmentfläckar och klimakterie (när det nu kommer) ... men gråa hår. Never. Jag är storkonsument på hårfärg. Aldrig i livet att jag ger upp den kampen :/

Cinks sa...

Tack för era inlägg, systrar! Kampen fortsätter! När vi blir gamla nog kan vi stoltsera med silverkalufs på gatorna i Italien. Typ 80! Tills dess är det HÅRFÄRG i olika kulörter som gäller!

Anonym sa...

Hello darling, inser att jag måste spana in Cinks lite oftare nu när du verkar ha kommit igång m bloggeriet lite igen ;)

Grått, huvva, jag vet! De kommer i alldeles för hög utväxtfart även här! Då är det plötsligt inte ALLS kul att ha hår som växer fort!

Frisörfärgning 21/4! Och sen är tanken att försöka underhålla det själv!
Brunett är rätt :)
//M