tisdag, april 24, 2007

Minns du den här....?

Titta här står en manick som ser rätt konstig ut
Det är en jättestor mojäng med en förnicklad strut
Här är kugghjul och propelrar så vitt jag kan se
Kanske du kan vara så hygglig och förklara vad det e?

Vers: Jo, alltså strömmen kommer in igenom hålet där
Och går sen vidare i verket fram till motorn här
Som får driva den här cykelpumpens pistong
Som sen nu blåser på propellern så propellern går igång

Chorus: Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Å den startar på ett kick, det är en makalös manick

Jaha jag tror jag fattar, men vad gör den här

maskinen för någonting?

Vers: Jo propellern driver runt ett litet aggregat
Som pumpar vatten genom tratten till ett termostat
Som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul
Som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul

Chorus : Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Å den startar på ett kick, det är en makalös manick

Jaha, tack, tack, men vad är det för en maskin,

vad har man den till?

Vers: Jo, i ändan utav masten är det en pedal
Som trampar runt en gammal cykel utan märkesnational
Och då så får man ström från cykelgeneratorn där
Det blir en tio, tolv ampere, sådär, ungefär

Chorus : Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Å den startar på ett kick, det är en makalös manick

Jaha, tack, tack snälla professorn, men jag vill veta vad

det är för en apparat...
Professorn, professorn, jo vi vill veta vad det är...

Vers: Jo alltså, strömmen som man får från generatorn då
Det är just precis så mycket att manicken börjar gå
För se, strömmen går tillbaks igen, till början hela ti'n
Och så går den av sig själv, det är en evighetsmaskin

chorus outro: jojo, det förstår jag, men vad är det för en apparat?
Det är en evighetsmaskin (repeat 26 times)
Det är en evighetsmaskin, men vad är idéen?
Du menar att den bara går och går av sig själv?
Men vad ska man med den till?
Du menar om den inte gör någonting?

Att den gör någonting, det är klar att den gör någonting
På somrarna kan det ju hända att den går varm
Och då kan man koka gröt där uppe i tratten

Så du har den här stora maskinen bara för att koka gröt ibland?
Mitt i sommaren?

Yeah, sa Cinks B Tretow

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å yes ... den minns jag :)

Anonym sa...

Såklart jag gör :)