torsdag, juni 07, 2007

Ovälkomna misstankar...

Gaddäm. Pratade just med Astrid Lindgrens sjukvårdsupplysning. Det blir till att åka till akuten med F i eftermiddag. Misstanke: diabetes!

Pappaveckorna är snart slut. Det har gått två låååånga veckor sen jag fick rå om henne ordentligt. Fick ett samtal av hennes pappa igår. Han var orolig över att hon är så törstig och kissnödig hela tiden, gått ner i vikt och att hon verkar lite trött.

Det kan vara att hon går och lägger sig tidigt. Det kan vara att det är varmt ute och dricker man mycket så blir en effekt av det oftast att man måste gå på toa.

Dessutom ringde skolsköterskan idag och behövde meddela oss föräldrar om att F fallit en och en halv "kanal" eller vad hon nu kallade det för i vikt sen sista kollen. Inte normalt.

Jag har tänkt att det är normalt för en blivande tonåring av tappa hullet och få lite kvinnliga former med midja och antydan till b r ö s t, hår under armarna och svettningar. Min mamma-mags-känsla har inte sagt till mig att det varit något fel. Är det jag som har missat eller? Det får väl blodprovet som hon kommer att få ta att avgöra.

Nu tar jag bara timme för timme och tänker inte låta fantasin skena iväg men jag kan ju inte låta bli att oroa mig för mitt lilla hjärtegryn. Jag har sagt till hennes pappa att jag vill följa med till sjukhuset. Basta. Förbereder mig på en låååång kväll på akuten...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört om er sen igårkväll - ni har alla mina sympatier - stor kram till er allihopa!!!

Anonym sa...

darn darn darn :'(
stora kramar!!//M