söndag, juni 17, 2007

Sommarlov!

Det doftar regn och gräs i luften när jag öppnar balkongdörren. Tunga droppar hänger från den blöta flaggan som jag glömde ta in igår. Samtidigt som jag virar upp den efter nattens blåst kommer en enormt stark känsla från när jag var barn.

Sommar. Ledighet. Förväntningar. Doften. Bara fötter i regnblött gräs. Sommarlovsmorgon.

Jag har liksom glömt bort det som just hänt. F har fått sommarlov. Jag som just var på väg att bryskt rycka upp tjejerna från soffan där de halvligger och slötittar på tv låter dem istället vara. De har ju för kattsiken sommarlov!

Så de får titta en stund till. Vi kan måla sen. Vi har tillräckligt många måsten ändå det här sommarlovet. Som att gå upp och äta åtta varje morgon. Det är inget för en blivande elvaåring direkt.

Imorgon är det sjukhus igen.

Allt har en mening, just nu känns det lättast att tänka så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det lätt magiskt ändå. Med sommarlov. Allt blir lättare på något sätt. Och som du säger ... allt har en mening. Förhoppningsvis. Även om vi inte ser den just precis nu.

Anonym sa...

Lättast men också svårast - kan du tänka så, stunder redan nu - då har du kommit långt :)

Saring sa...

Daggvåta nakenfötter med nyklippt gräs under hålfoten.. Passar man sig inte är det lätt att halka i slänten ner till utedasset. Dasset med dubbelsits. Kvarlämnade fiskfjäll från gårdagens abborrfångst glittrar som silverflarn på stenen i gräsmattan. En läckande gammal vattenslang låter Pffii.. tysttyst.

Sommarlov i Jämtland.

Anonym sa...

Önskar dig en härlig midsommarhelg med allt det du vill ha :D