onsdag, juni 13, 2007

Telepatiska tankar

Här om dagen såg jag ett halsband på Mannen som jag inte sett förut. Det var ett litet svärd i silver i en kedja. Han berättade att det var ett smycke som farmor gjort till honom en gång.

När mannen var liten bodde farmor i ett litet hus på tomten. Hon tog hand om honom när nyskilda pappa var ute och förlustade sig. Hon tog emot honom med öppna armar efter skolan och gav honom mellanmål.

När hon ser på min man strålar en särskild, djup kärlek mot honom och han strålar tillbaka mot henne på ett särdeles sätt. Och när jag mötte henne första gången så blev hon ett substitut för min farmor och mormor som inte lever längre och jag tog henne till mig som den varma och pilimariska örtkvinna hon är.

Nu ligger lilla goa farmor på sjukhuset igen efter en stroke, sämre än förr. Hon är svag och vi tror inte att hon har långt kvar. Mannen besöker henne regelbundet, ger henne massage, håller hennes hand och pratar med henne. Vi vet inte hur länge hon har kvar. Jag skickar en varm tanke till henne och hoppas livet går för henne på det sätt som är bäst. Vad det nu är.

Jag tänder ett tankeljus för lilla farmor, tänker Cinks

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämmen, lilla farmor!!!!

kram till er särskilt Mannen, jag vet hur betydelsefull lilla farmor är för honom!//M