lördag, augusti 19, 2006

48-frågors-listan

snodd direkt från Minksen

1. Var hittade du den här listan?
Hos Minksy.

2. Var är dina föräldrar födda?
Tja, det borde jag ju kunna... Enköping och Gävle kanske...?

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Photoshop CS.

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Soho i Göteborg var ruskigt bra sist.

5. När badade du i en pool senast?
I förrgår.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Cabarét i trean på gymnasiet senast...

7. Hur många barn vill du ha?
Två vore ju inte så dumt om det nu vore så enkelt att man fick välja...

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Improvisationsjazz

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Näe, faktiskt inte.

10. Vad har du för TV-kanaler?
Kabel-TV med okänt antal kanaler. Kollar dock bara på ett fåtal, mest tvåan och fyran tror jag.

11. Har du åkt moped någon gång?
Jupp, brorsans en gång (och föll, därav inget mer på den) och på Grekland.

12. Har du busringt någon gång?
Haha, apsilut!

13. Har du fått felparkeringsböter?
Jodå, jag envisades med att stå fel men efter fyra täta böter valde jag att flytta bilen till ett mindre p-lisebesökt ställe.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Har inte provat men bara det är tandem så är jag med!

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
San Fransisco.

16. Har du en egen trädgård?
Ja, enorma 259 kvadrat.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Fantomen.

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Absolut!

19. Badkar eller duschkabin?
I tanken alltid badkar men när det gäller blir det oftast duschkabin.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Har inte sett många så det får bli "A guy thing" eller vad den nu hette som gick i förrgår. Dumsöt.

21. Favoritpizza?
Chèvre/pinje/ruccola.

22. Chips eller popcorn?
Varken eller. Jag är cheesdoodlesoman!

23. Vilken färg på läppstift använder du?
Genomskinligt läppglaaaans!

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Grässtrån tyckte jag var avancerat men det var det tydligen inte...

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Jojomän! "Hänt i veckan-flickan". Gick inte vidare.

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin utan fruktkött.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Igår, pizza på Da Matteo med M & F.

28. Favoritchoklad?
Marabou Mintcrisp när man är riiiiktigt hungrig och sugen! Gärna på morgonen *usch på mig*.

29. När röstade du senast?
Ja, det var väl nåt i Aftonbladet på nätet säkert...

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Har en gul i kylen (en av tre skörden för året) som jag ska äta i morgon bitti.

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Oja, massor i gymnastik.

32. Är du bra på matlagning?
Sådär, inte så jätteintresserad men det blir mer och mer kulinariska inlag, inspirerad av M.

33. Klarar du att tanka själv?
Absolut. Till och med när jag medvetet kör in på stationen med tanklocket på fel sida *power*!

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Pha, never.

35. Pepsi eller Coca Cola?
Dricker läsk väldigt sällan men när det händer så spelar det ingen roll.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Flera gånger. Städuniform och flygbolagsuniform

37. Vad var det senaste du handlade?
Nya ridskor till F.

38. Har du kräkts offentligt?
Don't remind me!

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Sanna kärleken har jag hittat så mångmiljonär, ja tack...

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Typ, ja.

41. Har du ringt något betalnummer?
Bara vid melodifestivalen tror jag.

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Har aldrig funkat för mig.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Mannens mormor har jag för mig.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Skallig och skär som en nyfödd griskulting.

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Tillfälligt semestermeddelande.

46. Vad har du i din väska?
Alltid plånbok, digitalkamera, läppglans, mobil, nycklar, sl-kort, glasögonputsduk och några extra hårsnoddar.

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Drar tandtråd och bläddrar tre sidor i IKEA-katalogen.

48. Vad är du tacksam för idag?
Min familj; alla skratt som jag får när jag är med dem och för att de älskar mig som jag är!

Inga kommentarer: