onsdag, augusti 30, 2006

Aleris har talat...

Röntgenutlåtandet låg i lådan imorse. Jag blir lättad när jag läser att jag bara har en "kraftigt reducerad diskhöjd" på några kotor i ländryggen - inget som har med min regnbågshinneinflammation att göra alltså. Jag borde alltså kunna stryka den reumatiska sjukdomen Bechtrew från "möjliga-bakomliggande-orsaker-till-irit"-listan.

Men det är ändå ingen vidare diagnos i sig. Dr Naprapaten menar att det är fantastiskt att jag inte har mer ont och större problem än vad jag har. Han ordinerar behandling varannan vecka i resten av livet (så praktiskt då att vi bor under samma tak) och träning för att hålla musklerna i ländryggen aktiva & alive, så att säga...

Föreställningen kallad "Livet" fortsätter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kvalar det in under "Tur i oturen" kanske?

Pga gymnastiken eller?

kramen//M

Cinks sa...

Mycket troligt att det är gymnastiken... "Elit är skit, lagom är bäst", n'est pas ;-) Jag kanske lär mig att tagga ner med tiden/åldern...