lördag, augusti 19, 2006

Sweet Little Right Mystery Eye

Just nu jobbar jag med att läka ut min tredje irit den här sommaren. De har avlöst varandra på löpande band och när en är läkt kommer en på nästa.

Jag blir tokig och skitless, samtidigt tar på nåt sätt tar allt lättare på dem. Idag konstaterade jag att det var lite suddigt på höger öga och inte förrän dess kom jag på att "visstja, det beror ju på iriten". Det betyder att jag har kommit långt.

Läkarna vill inte att jag behandlar själv men den här sista gången hade jag medicin kvar sen förra så jag tog helt enkelt och började behandlingen ändå. Det är mitt "snälla" öga som krånglar så jag känner mig modig och vågar. Och jag tar konsekvenserna om det blir några. Iriten kom så plötsligt i onsdagskväll. Överrumplade mig totalt. Plötsligt var ögat bara rött och värkande, inte som de senaste som smuuugit sig på.

Varenda gång jag kommer till ögonsjukhuset får jag höra olika saker. Men ju fler gånger jag varit där, desto närmare utredning har jag kommit. Så när jag hade irit nr.2 denna sommar kom ett nytt utlåtande: "UTREDNING".

Kontentan. Jag har fått ta blodprov och nu på måndag ska jag röntga ländryggen. Irit hänger inte sällan ihop med den reumatiska sjukdomen Bechtrew. Jag har med flit inte läst så mycket om sjukdomen men nu ikväll när jag skummar ser jag att det ser lite misstänkt ut....

Ja, jag ska inte måla fan på väggen. Som tur är har jag ju många kunniga människor runt omkring mig, inte minst min naprapatman som kan vara till stor hjälp om det visar sig att jag behöver hjälp och träning.

Förresten så gick löpturen med M superbra idag. Rekordbra om jag får säga. Vi sprang 5 km och även om varje gick på ca 6 minuter så var det enormt snabba 6 minuter =D

Life goes on, says Cinks

Inga kommentarer: