lördag, augusti 26, 2006

En akupunktör i huset!

Akupunktur har jag bara haft goda erfarenheter av. Igår blev jag behandlad hemma i soffan av min egen kära M-Man. Han går kurs i medicinsk akupunktur och det innebär kort, om jag förstått saken rätt, att man sticker i de primära triggerpunkterna.

Jag ställer gärna upp som försökskanin.

Två nålar fick jag. En på vardera sida av nacken, en bit ner utåt axlarna. Han lyckades på första försöket. Stack in, vred runt tills det kändes, drog ur. Klockers!

Idag kommer han hem med nya punkter. Undrar vilka de är. Han har sagt att ha ska fråga lite kring punkter just för ögon och infertilitet.

*Mannen berättade att det finns en (ny?) teori kring infertilitet. Precis som vid tarmåkomman "Colon irritable" kan tydligen äggledarna jobba "åt fel håll", dvs leda äggen i fel riktning. Både tjocktarmen och äggledaren kan tydligen behandlas med medicinsk akupunkur så de börjar jobba åt rätt håll igen.*

/Woododockan Cinks

3 kommentarer:

Marie sa...

wow, jag vill att min sambo också ska lära sig akupunktur..! *avundsjuk*.

Cinks sa...

Ja, visst är det lite lyxigt ;-)

Anonym sa...

Men coolers! Jag "tror" absolut på akupunktur och jag vet att intresset varit stort från M's sida så vad kul att han går en kurs!!!! och givetvis...good luck!
kramen