onsdag, augusti 30, 2006

Cinks på spaning: Påstående 1

Många gravida kvinnor blir förkylda strax innan förlossning.

Förkylningen skulle liksom kunna vara ett tecken på att nåt är på gång. Gissningsvis är det bara nån vecka kvar då. Ett helt ovetenskapligt antagande är att kroppen koncentrerar sig på att ge bäbisen ett starkt immunförsvar.

Belägg: Jag minns att jag var förkyld innan F kom (säkra dagboksanteckningar) och jag kan namnge flera andra tjejer som klagat över hur tyyyyypiskt det är att ha blivit förkyld just innan förlossning.

Spaning: En väninna har datum 12 september. Hon blev förkyld igår... Do-no-no-noooo.... Nu återstår det att se om min spaning stämmer. Återkommer om det när jag vet (och det blir väl inom ca en vecka ;-)

Hokus-pokus-fille-Cinks

1 kommentar:

Anonym sa...

Inget minne av att jag var det, men å andra sidan så var det ju igångsättning och August kanske inte alls hade tänkt att komma då egentligen så....