onsdag, augusti 30, 2006

Kryddigt byte

Tredje dagen utan min Vuxenvällning. Min skvalpande, varma och goda älsklingsdryck. Min beroendeframkallande, brun- och vitmelerade Latte.

Ingen huvudvärk. Ingen direkt förbättring i magen heller tyvärr. Kan tänka mig att det är vågen som kommer att visa mest effekt när jag utesluter minst ett jätteglas röd- eller grönmjölk om dagen (Blå är helt uteslutet. Dricka plastpåse, nejtack!).

Nu blaskar jag istället runt skeden i ett stort glas ingefärste. En liten bit riven, färsk ingefära som får dra i vatten en stund. Ingefära är sååå gott. Och ett så vackert ord när jag tänker på det. Fick jag en dotter skulle hon kanske få heta det. Ingefära.

Ögat är riiiiktigt bra. Dimman i hjärnan börjar lätta. När väl tillfrisknandet börjar går det oftast väldigt snabbt. Dagens timmar är jobbade och jag känner mig inte ens trött i ögat *nåja, nästan inte iallfall...*. Brejkade kring lunch och tränade ett stepp-pass på SATS. Annars har jag har varit otroligt effektiv idag, mycket nöjd!

Nu sajnar jag ut/in och tar en dusch.

Fitness Cinks

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingefära är så gott, men du, skippa det som flicknamn =O)

kramen