lördag, augusti 19, 2006

Fjällvandring

I över fem år har jag drömt om det. I höst ska det ske. Mannen och jag ska fjällvandra. Det är inte långt kvar, redan i september ska vi ge oss ut i lappmarken och tälta. Jag ser sååå fram emot det. Vi har inte exakt bestämt väg men troligvis blir det i området kring Kebnekajse där M vandrade förra hösten.

Vår mest välbesökta sajt kommer närmaste månaden att bli Naturkompaniet gissar jag. Mannen som vandrat flera gånger förut kollar runt och ger råd om vad vi bör tänka på. Det är allt från sidenlakan, lätta tuber i plast som man kan fylla med gosaker till sluor till kängorna och jätteponchon om det skulle bli regn.

Jag köpte en superschysst vind- och vattentät windbreaker på Granngården idag för 400:-. Den kommer att bli bra att ta på vid pauserna så jag inte fryser.

Nästa inköp blir nog underkläder i syntet. Det här ser ju ut att vara en bekväm topp i min storlek ;-)



En sån här mössa har mannen. Eller om han ville ha, jag minns inte. Houdini. Ett strålande multifunktionsplagg enligt honom iallfall. Man kan ha den som mössa, schal, pannband. Köpa-köpa!


Om det är nån som har bra "måste"-tips eller erfarenheter efter fjällturer så tar jag tacksamt emot tips och råd!

Fjällräven Cinks

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å guh så jag blir avis - fjällvandra är det mest underbara som finns....iallafall nästan!! Mitt enda tips är skavsårsplåster o strumpor i funktionsmaterial å ta hand om fötterna - det är ju dom som bär! Jag återkommer om jag kommer på mer!!!

Å tack för tankarna vid min pappas bortgång
kram
Binks/jess

Cinks sa...

Oh, tack för tips. Det närmar sig och jag håller på och kollar underkläder fortfarande... Skavsårsplåster ska absolut införskaffas i stora mängder!