måndag, januari 26, 2009

Se det från den ljusa sidan

"Du är bra på att se saker positivt" sa mamma igår. Och faktum är att när jag låg där i lördags natt och kräktes som värst så tänkte jag:

...tur att jag kräks! Det är nog värre för Mannen som mår illa men inte kräks.

...tur att kräkset åker rakt ner i hinken som ett vattenfall och inte sprutar åt alla möjliga håll. Då hade det blivit extrajobb med att tvätta sängen också.

...tur att vi båda blev dåliga samtidigt så vi kunde slappa *nåja* en hel dag och samarbeta med att ta hand om LillaN.

...tur att LillaN inte blivit dålig också!

...tur att det kom på lördagsnatten och inte ett dygn senare efter jag varit och hälsat på min morfar så slapp vi smitta honom. Nu får vi bara se till att planera in en ny tid att ses.

Inga kommentarer: