söndag, januari 25, 2009

Tvärvändning

Jag har gått och haft lite ont i magen i en vecka. Under nattamningen har jag funderat på min relation till F. Hon har varit dryg och slö när jag pratat med henne i telefon och i veckan drog hon en vals för att slippa komma hit som avtalat. Så kändes det iallfall.

Idag hörs vi av eftersom vi har hämt/lämning på söndagar. Jag undrar om hon kan vara kvar en dag till eftersom både Mannen och jag är dåliga. Då låter hon ljuv och har stort medkännande, inte alls som tidigare i veckan.

Kanske ska jag inte fundera så mycket. Känner väl att jag tar ansvar för att hon inte ska känna konkurrens med LillaN. Ska försöka att inte ta ansvar för henne utan bara låta var och en känna för situationen på sitt sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kanske läser in för mycket ibland. Även de måste ju få vara trötta och känna sig hängiga ibland utan att det ska vara något Stort som gör dem ledsna och avslagna.

Imorgon kommer Johanna. Det ska bli underbart. Undrar om denna veckan blir annorlunda än den för två veckor sedan.

Nähä, nu bingen, min rygg gick just av.

kram//M