torsdag, juni 08, 2006

Uppmärksamhet


När jag kom till jobbet igår morse hade jag fått en stor och fin solros för ett broschyr som jag gjorde med kort deadline. Sånt är jag INTE van vid och blev förstås förvåndad och jätteglad.

Dessutom har jag hunnit pricka av en sak från min att-göra-lista i hemmet, nämligen att rama in och sätta upp två ursköna målningar som F gjorde för många år sen. Jag är alldeles för snabb att plocka undan hennes verk och nu har jag bestämt att några SKA fram. Målet är att bara ha äkta målningar som nån i familjen alt en konstnär gjort. No more planscher, it's oh soo 90-tal!

Den ena är en huvudfoting i röd krita som hon gjorde strax före sin fyraårsdag. Hon målade väldigt lite innan dess men där och då, den 6 december 2000, gjorde hon sitt första verk som föreställde henne själv tror jag, Pippi för att vara exakt. Hon gick som så många andra barn runt i flätor, blått förkläde, klänning och två olika strumpor och var såklart sååå fin. Den andra målningen är lite yngre, kanske målad 2002 och föreställer det hon verkligen älskar i livet: HÄSTAR.

Hon förvånar mig ständigt med sina små verk. Jag är partisk och tycker dem är helt underbara! Den jag tycker allra mest om är en teckning med tre rosor där det under varje ros står "I", "Love" och "You". Jag fortsätter uppmuntra F och hoppas på många, många verk att få rama in framöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tom jag minns det där konstverket med hästarna!!!!! Mycket stiligt.

Vi har just gjort någon slags kompromiss och satt upp en IKEA-tavla och en äkta *asg*
(från en i familjen, för nog räknas väl Rickards mammas farbror?)
kram

Cinks sa...

Oh, klart det räknas! Åsså har du ju den där äkta med...apelsinen...bollen...äh, du vet vilken jag menar. Den är finfin! Fram för äkta vara, visst =D