lördag, augusti 02, 2008

Decaf

Molnen drar in över Svealand. Nere på västkusten droppade det tydligen redan på rutan, rapporterade Minks just. Lite typiskt att jag prickade in mina två arbetsveckor just som Sverige var som varmast. Nåja.

Jag hade tänkt att fortsätta måla på huset idag men nu vet jag inte, jag känner mer för att bara sippa på min decaf-latte, packa inför minisemestern som kommer och strutta omkring. Har redan varit ute och power-walkat en dryg halvtimme i solig skog så det är ju inte direkt för motionens skull som jag behöver måla.

Decaf-latte, ja. Jag har alltså bytt vanligt kaffe mot decaf. Smakar exakt likadant förutom att det är brygg och inte expresso. De positiva effekterna är däremot fler. Eftersom jag inte är koffeinberoende längre, det gjorde jag mig av med för fem-sex år sedan, så behöver jag inte kicken av koffeinet. Istället ger det mig ett otrevligt darr i hela kroppen, jag blir helt shejky och stirrig i flera timmar efteråt. Riktigt obehagligt. Dessutom reagerar magen enormt mycket, blir bullrig, värkig och uppblåst. Och inte minst, just nu verkar minsta lilla koffe- eller théingnutta att hålla mig vaken om nättern.

Så jag låter bli vanligt kaffe och kalasar istället på en decaf-latte när andan faller på istället. Som just nu till exempel!

Godtår! sa Cinks

Inga kommentarer: