onsdag, augusti 13, 2008

För mig

Stockholm 2002-05-16

En historia om kärlek

Kanske till och med om sann kärlek
vad detta nu är för var och en av oss
(...)
Bli aldrig förälskad

Att människan aldrig lär sig?!

Några nya insikter för mig kanske

men jag är dålig på att lära
Du kommer alltid att vara speciell i mitt liv
Om du någon gång tvivlar på det så kan du ta fram den här filmen och se den ur vårt perspektiv
Moulain Rouge - för dig om oss

Cinks vecklar ihop ett passionerat kärleksbrev signerat "J" från ett annat liv, ler lite drömmande och lägger tillbaka det i dagboken. Ibland är det bara så skönt att boosta sig med lite ord från svunna tiders romanser och bara minnas russinen i kakan...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns när den kom, jag minns när den kom ;)
//M

Anonym sa...

Gör du? :-) Jag vet att det dröjde ytterligare säkert fem år tills jag äntligen tog den ut fodralet och såg den. Och jag säger äntligen för jag tycker mycket om filmen, hur galen den än är. Ja, kanske påminner lite om hur vansinnigt passionerad kärlek kan vara.

Anonym sa...

Öh ja jag TROR det ivf? Jag trodde att det var på Idrottsgatan?//M

jess sa...

*ler stort* jag satt med min stora kartong med dagbocker från åren 13-26 häromdagen och log och var grinfärdig om vartannat - om man kunnat gå till den Jessica och säga - allt är inte en kamp - det kommer bli bra ändå.

Dessutom hittade jag ett galet kärleksbrev från en svunnen Pelle - handskrivet 5 A4 och jag skrattade ihjäl mig - just som du säger - när man kan plocka russinen ur vissa tider :)

Anonym sa...

Minks: Du har helt rätt, visst var det Idrottsgatan och ja, du fick nog till och med se härligheten i skrift :-) Många vackra ord varé!

Jess: Håller fullständigt med, tänk om jag hade kunnat säga till mig själv "Ta det lugnt, relaxa, allt behöver inte vara en kamp och du är så himla bra som du är". Men det har jag fått inse och lära mig med åren, det är väl det som är livet, gissar jag...

Anonym sa...

Men jag minns också att du var ARG när du fick den där, du ville inte ha den! (gissar att det var i din rensning och han ignorerade den!)
//M

Anonym sa...

Oj, vad du minns *tur att jag har dig som extra hårddisk ibland ;-)*

Ja, så var det nog, hua, han har gjort mig arg många gånger genom att inte respekter...men idag är det ändå rätt kul att jag inte slängde allt utan kan gå tillbaka och se på det med ett distansierat leende.