fredag, augusti 08, 2008

Spa-tempo i kroppen

Mitt liv går i en nedväxlad lunk just nu. Allt som går fortare än långsamt gör mig trött så jag måste lägga mig och vila. Det är ett fasligt vilande på mig, inte undra på att jag inte kan sova första halvan av natten!

Fyra dagar på Spa passade med andra ord bra in i mitt tempo. Kanske att dagarna flöt förbi lite mindre märkbara detta år än tidigare. Blir väl så när man har huvet i bomull. Att det regnade och blåste halv storm över havet bekom oss inte nämvärt där vi strosade omkring i våra gröna, sköna badrockar hela dagarna. Vi gick på pass när det kändes rätt, fick våra efterlängtade behandlingar och njöt av goda måltider.

Jag tog det lugnt på H2O-gympan där jag annars brukar ta i så svetten blandas med saltet i havsvattenpoolen. Jag tog det lugnt på muskelbalanseringen och skippade det som kändes som för mycket. Jag sträckte mig bekvämt mycket på Chi-ballen. Bland det skönaste var ändå när vi tog ett dopp i havet, det är något speciellt med mig och vatten alltså...

Nu är vi hemma igen och idag har jag en bara-vara-hemma-fredag. På måndag är det åter vardag - jag märker väl ingen skillnad där jag vandrar i min egen lilla värld...

1 kommentar:

Anonym sa...

puffar är ybermysigt