torsdag, september 25, 2008

Bebisdröm

Det var ett tag sen jag hade nån bebisdröm. Senaste tiden har jag bara drömt stressdrömmar om jobbet.

Men inatt var det dags mellan vakenstunderna. Jag drömde att mvc hade gjort anteckningar i sina journaler om att vi väntar en pojke. Jag blev jätteförvånad eftersom jag är smått övertygad om att det är en lillasyster som bonkar i magen. Men nä, mvc var helt på det klara med pojke och jag fick till och med se krysset i rutan som hon gjort.

Drömhjärnan började direkt att omarbeta tillvaron. Pojke. Okej. En lillebror. Absolut okej. En liten kille. Kul!

Sen vaknade jag. Och idag känns det som en tjej igen. Men man kan ju aldrig vara riktigt säker förrän den kommer, det är iallafall en sak som är säker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Ja, visst är det trist med blödningar. Hade nya idag efter ett tufft dygn på jobbet. Fast jag vet att de är ofarliga så tar det knäcken på mig så fort de kommer tillbaka! Har du sluppit blödningar den senaste tiden! Kram

Anonym sa...

Ja, tack och lov. Men som du säger, man blir helt knäpp av oro. Hoppas du kan ta det lite lugnare så du slipper! kram