måndag, september 15, 2008

Så gammal är jag

1. Vi hade svart-vit tv när jag var liten.
2. och fjärrkontroll visste vi inte att det fanns
3. Ostbågar var sällan förunnad lyx
4. men på lördagarna åt vi ibland Bridgeblandning
5. Mamma kokade god rabarbersaft
6. Våra grannar hade köpt en v-i-d-e-o och ALLA på gatan tyckte det var fruktansvärt att föräldrarna satte på en film till barnen på morgonen så de fick fortsätta sova.
7. Godispåsarna var små och vita med lila girlanger på.
8. Jag gick runt i ett par svarta träskor och min brorsas avlagda kläder och tyckte det var härligt och fint
9. Förskolan hette lekis
10. Maxell 90 minuter var rena rama lyxen
11. Pasta hette spagetti eller makaroner
12. Mormor syltade tomater som jag tror smakade urk
13. Kalle Anka-tablettask och Mariekex hörde sommaren till
14. Jag låg och vinkade till bilar i bakfönstret när pappa körde bil
15. Skridskoåkning med hjälm men vaddå cykelhjälm???
16. Tomten fanns!
17. Hanson & the Wolf united var supercoola
18. liksaså fjällräven och näbbstövlar
19. Jag älskade min röda discooverall
20. och var jättestolt över inbakade flätor med röda rosetter i

1 kommentar:

Saring sa...

Hm.. Gammal ja. I december blir jag medelålders säger min make. Som själv blev det förra veckan.

Hejja medelåldern säger jag :-)

Och du.. Så vacker du är! Oerhört stillsam och harmonisk magbild. Tack för att du delar.

KRAAAAAAAAAAAAM