måndag, september 22, 2008

Sammanträffande, minst sagt...

Mannen och jag var på ett stort varuhus i helgen. Plötsligt står hans ex-tjej framför oss. Inser jag när de hälsar på varandra. Hon ser rar ut, glad, och jag tycker uppriktigt att det är kul att träffa personen som min man levt så många år tillsammans med, som jag tidigare bara hört historier om och sett på bild.

Hon är och handlar med sin nya och hon har också en gravidmage som putar fram. Det visar sig att de ska ha barn tre dagar före oss. Och ska föda på samma sjukhus!

Det här kan bli riktigt, riktigt spännande. Undrar egentligen hur Mannen känner inför det faktumet att kvinnan som han för några år sen trodde skulle bli en bra mamma till deras barn nu kan ligga i födslovärkar på samma ställe där han och hans älskade fru ska få sin förstfödda?

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj, men ändå bara ett sammanträffande... en del av historien!

..och du ska ju få minst en veckan innan bf och hon går säkert över tiden och ni ses inte alls, eller nåt ;)

Anonym sa...

Jag har också drömt att jag får tidigare än beräknat...och med tanke på du-och-jag-och-ja-du-vet så får jag väl minst en vecka före bf - hur många dagar sade du att du hade före ;-)

Anonym sa...

Inte, August är född på bf-dagen! om det nu är han som är ledstjärnan här :)

Anonym sa...

ja, det är han väl... ;-) Går ju lika bra det, då träffas vi ju inte heller! Äh, för min del spelar det verkligen ingen roll, no strange feelings, men det kan ju bli lite krystat *höhö* för Mannen.