fredag, september 05, 2008

Döttrar, ta vara på alla tillfällen med er mor!

Min väninna har mist sin mamma, alldeles för tidigt i livet. Mamman har under året hastigt insjuknat i cancer och nu orkade inte kroppen kämpa längre. Hon har alltid varit en aktiv kvinna och det känns som om hon hade så mycket kvar att uträtta. Tyvärr hann hon inte njuta så länge av livet efter pensionen, det känns orättvist på något sätt.

Min väninna påminner mig varje gång vi ses eller pratas vid om hur viktigt det är att fortsätta ha en plats nära sin mamma även efter eventuella barnbarn som kan komma emellan. Ta bilder tillsammans med din mamma, uppmanar hon mig, så du inte glömmer eller så det inte blir för sent.

Så mamma, ska vi kanske ta lite bilder tillsammans som vi kan spara för framtiden, vad säger du? Du kommer alltid att vara en del av mitt liv vad som än händer, men som min väninna säger, man ska inte ta något för självklart här i livet.

Tiden är här och nu, sa Cinks

Inga kommentarer: