lördag, september 06, 2008

Vecka 26

Vecka: 25 + 4
Vikt: + snart 6 kilo
Humör: Gör av med energin alldeles för fort och blir lätt låg. Så fort den laddas upp gör jag av med den och sen är det bara till att vila upp ny energi och det tar några dagar. Men generellt tycker jag att jag liksom orkar mer än tidigare, i mötet med människor liksom. Barnlösheten tog oerhört mycket på humöret, inser jag nu.
Kläder: Gravidbyxor och vanliga tröjor. Gärna skjorta utanpå. Inser att jag måste köpa nya tröjor, de räcker ju bara över halva magen, not so nice!
Blodtryck: 113/68 eller nåt sånt. Normalt men åt det låga hållet. Yrslig ibland.
Järnvärde: 116. Har ätit järn varannan dag sen v 21 men nu försöker jag istället att ta det via födan eftersom kroppen verkar reagera hormonellt negativt på järn. Men mitt restless legs blir däremot bättre...
Mage: 23 cm, tydligen i underkanten av det normala för min tid.
Eventuella besvär: Blir lätt trött och efter som LillKotte har en förkärlek att lägga sig på tvärsen i magen och liksom spjärna ut (?) så får jag emellanåt täta sammandragningar. Många rastlösa nätter...
Bebisens rörelser: Det sparkar högt, lågt och åt sidorna. H*n är aktiv förmiddagar och kvällar och verkar sova som bäst på morgonen.
Efter barnmorskebesöket: Åkte jag och Mannen till naprapatkliniken och så fick jag en skön behandling (finns ju som tur är en speciell dyna att ligga på när man har mage och lite större titts så det är riktigt bekvämt!). Massage på rygg och rumpa, manipulation i bröstryggen, laser på skulderbladen och akupunktur i vaderna - allt på en gång i liten försiktig skala. LillKotte blir alltid så lugn efter en behandling - positiv påverkan.

Inga kommentarer: