fredag, september 12, 2008

Byta packningar?

Appropå läckage så verkar min kropp även läcka energi som ett såll. Igår satt jag på ett intressant jobbmöte hela dagen och när jag sen skulle åka hem var jag heeeeelt slut på lust och liv. Jag verkligen hängde med huvudet, ja, hela kroppen slokade faktiskt. Värst var det nog att jag inte riktigt kunde hålla humöret uppe då.

Som tur är tog F emot mina varningar när jag sa att jag var så trött att jag inte ens kunde koncentrera mig när jag körde bil. Jag fick istället massor av klappar, inget knorr över torsdagsduschen och hon bredde till och med kvällsmackan med marmelad åt mig. Snacka omtänksamt.

Hela natten var sedan en endaste lång suck, likaså morgonen och det var inte förrän jag beslutade mig för att ta halva vägen till kontoret till fots, en 20 minuterspromenad i den vackra höstluften, som känslan släppte lite. Likt en generator laddades jag för var steg och väl på kontoret kändes det lite bättre igen.

Förslag på hur jag självtätar mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag just nu är precis lika slut som du har jag tyvärr inga som helst tips, mer än äta sova och få just frisk luft.

och sen skulle det ju vara bra med avlastning men mutter morr o fula ord...jag kan inte sätta ord på mina känslor kring det just nu!
//M

Anonym sa...

Det där första ska jag nog kunna fixa om du tror det hjälper. Äta, sova och frisk luft kommer jag få massor av idag.

Avlastningen är det ju sämre med nu i helgen förstås...förutom Fs små insatser. Idag plockade hon undan från bordet t ex utan att jag bad henne eftersom hon såg att jag var stönig och trött :-)