söndag, december 07, 2008

Baksöndag

Fyra påsar grahamslussebullar ligger i frysen. Massor av pepparkakor har blivit glaserade. Jag är trött i kroppen och pustfrustar när jag rör mig som en sengångare i köket.

Mannen hittade mig på soffan i morse. Han blev orolig när jag inte låg bredvid honom när han vaknade och fick direkt en massa hjärnbilder.

Efter att ha vandrat runt i två natt-timmar, ätit banan, druckit mjölk, druckit en massa vatten, kollat F, borstat tänderna igen, stretchat tre gånger, försökt somna i sängen två, utövat lite "yoga-light", läst tidningen, stått på balkongen i bara morgonrock i tio minuter så testade jag att lägga mig på soffan och kände att det nog skulle funka. Kroppen kunde äntligen slappna av.

Fyra timmar fick jag sova under en fleecefilt med benen utanför. Jag var kall när Mannen hittade mig och det var ju också meningen. Sen kunde jag knalla ner och lägga mig i varma sängen och sova ytterligare en timme.

Men det kan ju också vara en anledning till att det känns tungt idag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte illa, nu är frysen full.

uscha låter inte som någon rolig natt för dig. Tur att det inte är så långt kvar nu!

kram kram