tisdag, december 16, 2008

Ovälkommen värk

Dagen D! BF. Tänk när jag hade det sist. Tolv år sen, 22:a december. Då var vi hos några grannar på fika och jag har en bild på mig där jag sitter i soffan med rund och go mage. Ingen värk då heller, så långt ögat kunde nå....

Just idag, på min andra, stora Dagen BF är det precis vad jag har. Värk i ögat. Den här jädra Iriten har blossat upp på nytt. Regnbågshinneinflammationen som inte vill hålla sig borta. Jag har ju droppat kortison i säkert sex-sju veckor nu och hade precis slutat. Inatt när jag är uppe och far känner jag att ögat värker igen. Jag blir så ledsen. Jävla skit, helt enkelt. Inte nu. Jag vill iiiiinte!!!

Fick tid hos Dr Mats och ska åka dit nu till tio över elva. Bäst att kolla upp. Gissar att det är ytterligare sex-sju veckor med droppar som jag har framför mig nu. Hoppas bebis kommer ut snart, jag är så rädd att den ska ta skada även om ögonläkaren säger att det är så lite och så lokalt som jag droppar att det inte är något jag behöver oroa mig över. Men jag gör det ändå. Det känns inte bra, helt enkelt.

Istället för förkylning? spanar och spånar Cinks

1 kommentar:

Anonym sa...

Nääää jäkla skit-irit! Så grymt onödigt :(

kram//M