onsdag, december 10, 2008

Utflykt i stan

Först hade jag lite skämtsamt tänkt att skriva att nu "åker jag in" med syftningen att jag skulle åka in till stan och luncha med Minks idag. Sen insåg jag att det kanske inte är rätt tid för sånna skämt just nu. Vargen kommer liksom...

Men det är iallfall vad jag har gjort idag. Flanerat i stan, shoppat, myslunchat med Minks och sen fikat med en annan väninna. Det har gått bra men långsamt. Tror ändå att det får bli sista stadsvisiten innan det är dags. Uppstartssträckan när jag suttit en stund blir längre och längre och ibland när jag inte hittar någonstans att sitta blir det lite extra flåsigt och nästan lite panikartat.

Jag kan inte heller riktigt bortse från barnmorskans påminnelse om att jag ska "lägga mig ner om vattnet går" vilket verkligen betyder just att jag ska lägga mig ner om vattnet går. Och då vill jag liksom inte befinna mig på Plattan eller på något annat mindre lämpligt ställe, som på tåget eller nåt.

Jag kan nog klara av att ta det lugnt hemmavid de relativt få dagar som är kvar, det blir en bra övning, sa Cinks

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nog smart att ta det lilla lugna! Och jag tror på att göra som vi sa idag, ringa o försöka få en tid i slutet på denna veckan! Just in case, o om inte annat för att det ska kännas bra!
kramen//M