lördag, december 06, 2008

Chaufför-lördag

"Åh va härligt att vi är lediga i helgen" utbrister jag och sträcker på mig i sängen innan vi går upp. Det är fortfarande lite mörkt ute, klockan är strax efter åtta.

F börjar genast pyssla med sin käpphäst. Hon ska upp till andra stallet efter sin ridning i första stallet och träna käpphästkadrillj, något som hon tycker är både roligt, mycket pinsamt och nervöst.

Frukosten står framdukad vid nio. F är sur och gråter nästan för hon vet inte vad hon ska äta till frukost. Nervositet förstår vi men kan ändå inte låta bli att få dåndimpen. Plötsligt ringer telefonen. Mannen svarar. Han säger "Jasså" och "Jaha, stod jag uppsatt?". När han lägger på slår han näven i bordet och svär "Fan, jag ska jobba idag och hade inte skrivit upp det".

F hoppar till på stolen, hon är känslig för män som skriker och börjar genast bre och äta en smörgås som hon äter under tystnad. Mannen ska alltså jobba idag. Jag kan riktigt se hur vår lediga helg får vingar och flyger iväg.

Vi får kasta på oss kläderna och jag skjutsar upp Mannen till jobbet. Sen tillbaka hem och skjutsa F till ridningen. Sen hem och kasta i F mat och vidare upp till nästa stall. Undertiden upp till affären och handla, pussa lite på Mannen som nu förlikat sig med helgjobb. Det har nästan inte jag. Tillbaka till stallet och sen hem.

På eftermiddagen kommer varma och mysiga väninnan på en kortfika. Vi sitter bland tända ljus och Salem al Fakir och har en intressant diskussion om människotyper enligt en färgteori. Sen är det dags att hämta Mannen och fara tillbaka hem för att laga mat.

Magstatus
Den har hållt sig lugn hela dagen.
Bara några sega buffar, gärna nedåt mot kisseblåsan.
Tror den ligger på snedden igen. Eller i säte.
Tjo!

1 kommentar:

Anonym sa...

Prutt också. Men nu har även det passerat. Nästa helg är ni hemma båda två right ;) eller BB, för vi sa 13e va?

//M