torsdag, december 18, 2008

...men inte verkar det bli nån bebis, inte!

Var på mvc idag. Huvudet fortfarande nedåt, högt och rörligt. Mitt blodtryck lite högre och bebisens hjärtljuden lite långsammare än tidigare. Killslag, sa barnmorskan.

Jag blir igångsatt den 31:a december om inget annat händer. Får väl se fram emot det datumet då, om inte annat. Kanske är det så, att jag ska ha ett juldagsbarn och ett nyårsdagsbarn. Kul.

Och ja, jag börjar bli otålig, lite less och sur, märks det eller? undrar Cinks

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nja tror inte att det kommer nåt barn just 31:a..... sa jag 23e?

men helst inte 25 o 27 om vi får önska tycker jag :)

Anonym sa...

Tålamod - en första övning inför flera tålamodsprövande situationer som kommer med en liten. :)

Jag hoppas att du slipper bli igångsatt! (Blev själv igångsatt tio dagar efter BF med C.) Jag tycker 20:e blir en bra dag, fast iofs är mina lyckotal 21:a och 22:a så det är ju förstås också bra. 27:e december föds ju strålande människor, men det är ju lite upptaget.

Ta hand om dig!

Saring sa...

jag tycker att imorgon är en jättebra dag
. Och igår. Eller vilken annan dag som helst, bara den kommer snartsnart!!! Stå ut, min sköna! Kraaaam

Cinks sa...

Åh, tack guldraringar för era inlägg. Jag VET ju så väl att allt som krävs är lite mer tid men just nu är det svårt att tänka logiskt och då VÄRMER verkligen era ord och ger mig så mycket mer TÅLAMOD på vägen :-)