onsdag, december 24, 2008

God jul önskar Cinks

Julmat har nu blivit inhandlad lite i sista sekunden. Vi blir visst hemma på julafton.

Mvc bokade igår in en igångsättningstid till sista 30:e december. Barnmorskan frågade om jag ville att hon skulle känna om något hänt och det ville jag. Livmodertappen var tydligen mjuk och allt skulle lika gärna kunna sätta igång när som helst. Jag gissar ändå att kroppen behöver känna bebistyngd också för att förstå, men eftersom den fortfarande ligger högt och ofixerad så uteblir allt vad förverkar och andra hoppfulla tecken heter.

Visserligen kände jag en stramande känsla igår efter barnmorskans pill men inget som satte igång något och idag är den känslan borta igen.

Så vi firar jul i lugn och ro, med glögg och nötter, precis som det ska vara. I mellandagarna ska både F och jag firas av och sen finns det gott om tid och utrymme för en ny familjemedlem att välkomnas innan nyårsklockorna ringer.

Det känns riktigt bra idag, hälsar Cinks från berg-o-dalbanan

Inga kommentarer: