torsdag, december 11, 2008

Dröm om udda fotografering

Jag förstod inte förrän jag vaknade och riktigt tänkte efter vad jag hade drömt att jag faktiskt haft en ny vattendröm.

Första delen av drömmen minns jag inte så mycket av förutom vagt att det var en mörkgrönt vatten där jag inte ville gå i. Sen gick jag plötsligt längs strandpromenaden i Sigtuna och såg ut över fjärden på ett turkosgrönt, kristallklart och härligt vatten!

Som pricken över i var det en fotosession i vattnet, två modeller låg på botten och en fotograf stod vid strandkanten med objektivet under ytan och tog supercoola bilder. Och jag blev givetvis helt begajstrad och hispig för jag ville också plåta...

Först nu när jag sätter drömmen på pränt tror jag att jag kan tolka den som min första förlossning, kristallklar och min kommande, en aning oviss. Som du säger Minks, kanske läge för att boka in ytterligare en tid hos mvc... Eller hur skulle du ha tolkat den om det vore Din dröm AstaKerstin?

2 kommentarer:

AstaKerstin sa...

Den drömmen tolkar vi när du kommit hem från BB. Visst kan den ha samband med din förlossning, men inte om jag hade drömt den. Då har det mer att göra med dig/mig själv. Rätt allvarlig känns den också. OBS inte farlig, utan seriös.
puss på magen

Anonym sa...

Nu blev jag såååå nyfiken på hur du skulle tolka drömmen! Men som du säger, vi tar den sen. Kommer kanske fler vattendrömmar som vi kan passa på att tolka samtidigt, det blir nog en helkväll när jag är klar ;-) Är det inte lite skumt att min hjärna verkar ha hakat upp sig på just vattendrömmar av olika slag... Kram min kära astakerstin