tisdag, december 09, 2008

v. 40

Tjo, vad det går undan! Äntligen är jag i vecka 40 (eller om det är imorgon kanske).

Allt lugnt gällande värkar. Annars är det lite dagsberoende på hur det är gällande liv&rörelse i magen. Ibland sparkar det inte alls, då blir jag orolig. Ibland är det bonk till vänster, ibland till höger, ibland upptill och ibland nertill. Jorden runt kan man säga.

Om huvudet ligger uppåt eller nedåt har jag slutat gissa på. Men om jag ändå ska tippar på något så är det att det ligger nedåt igen...men är inte säker på nåt sätt. Det har inte sjunkit ner iallfall, det vet jag med säkerhet eftersom jag inte alls känner nån tyngd i "mitten". Däremot känns det fortfarande som om den sitter på bäckenkammen. Tio kilos tyngd där känns, kan jag erkänna.

Natten som var blev upphackad av alarmet som ringde tre gånger för att kolla F, nattkissen och sedvanlig stretch för att bli av med RLS. Då känns det bra att vara ledig och kunna sova igen lite på förmiddagen för att undvika häxhumör på eftermiddagen.

Det lunkar på med andra ord, skulle man kunna säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste bara berätta att Rs mamma sa att när hon väntade Rs lillebror så bokstavligen kände hon hur han skruvade fast huvudet i bäckenet!

...så vi väntar väl på det rå :)