fredag, december 12, 2008

Wow - effektfull fullmåne?

Jag trodde det var tvärtom när det var fullmåne att jag skulle vanka rast- och sömnlös hela natten och bara vara frustrerad. Istället har jag sovit bättre än på nio månader tror jag.

Första passet var på två timmar som vanligt innan jag gick upp, stretchade, kollade F, gick upp på övervåningen, drack vatten, kikade på termometern, gick på toa, stretchade lite till, såg att det lös hos grannarna nedanför, tog en droppe nezeril i den ena, täppta näsborren och gick sen och lade mig.

Sov sen till strax före sex och nu har jag sovit en stund till i soffan.

Men nån annan effekt verkar inte fullmånen ha haft på mig än så länge. Och så mycket som är inplanerat med F i helgen så vore det nog nästan smidigast om den ville stanna i magen några dagar till.
Inte mig emot, liksom!

Inga kommentarer: