måndag, december 22, 2008

Resultat av grannpromenad

Jo, det blev en trevlig entimmesrunda i grannskapet med den gravida granntjejen och hennes son i Buggaboovagnen. Tur att jag ibland är såpass förklok att jag inte drar mig undan utan verkligen gör det jag tror att jag egentligen kommer att må bra av fast inte alls vill för stunden.

Vi halkade oss fram på snorhala cykelvägar. Så sade hon nåt bra, nåt som jag ska försöka ta fasta på. Hon sa: "Ställ in dig på igångsättningsdatumet". Så enkelt sade hon det. Och jag hängde på och höll med om att det nog var det bästa jag kan göra i nuläget för att inte dag efter dag bara ska gå. Sen gick jag hem och bakade tre sorters kakor.

Så därmed gör jag mitt bästa på att ställa in hjärnan på igångsättningsdatum. Det blir ingen bäbis innan dess. Ett juldagsbarn och ett nyårsbarn. Det blir ju hur bra som helst!

Så, välkommen den 31:a december, SYLVESTER!

Inga kommentarer: