måndag, december 01, 2008

Pannbiff & pepparkakor

Jag dricker lite thé och äter pepparkakor framför datorn. Livet känns rätt bra. Var med F i morse till vårdcentralen och halsprovet var som tur var negativt. Plötsligt hade jag lite tid att följa med F till skolan, till hennes stora glädje.

Så jag har hjälpt till lite på tysklektionen, skurit schabloner på bildlektionen och ätit pannbiff med potatis för 35:- i matsalen. Och jag kan inte låta bli att förundras över att pannbiffen smakar exakt som den gjorde när jag gick i skolan. Det har alltså inte hänt något med det receptet på över 20 år! Amazing...

Trött hann jag också bli för tydligen är det svårt att lyssna när man går i sexan, jisses vilka godag-yxskaft-frågor som har ställts, vad onödigt rörigt det har varit på lektionerna, vilket tempo och vilken ljudnivå. Och bara en massa måsten:

- Titta oavbrutet ut genom fönstret och se vilka som går förbi
- Rufsa i klasskamratens hår så han får en ball vaxfrilla
- Ge upp nästan direkt och säga att "jag inte kan" och "jag är värdelös"
- Flamsa med kamraten bredvid
- Springa och leta efter en penna som är i ett annat låst klassrum
- Låta de andra gissa vem man är kär i i klassen

Nu är jag hemma en svägn i väntan på att åka iväg till homeopaten och snack lite hälsa&må bra och till kvällen blir det middag med några mammor i klassen.

Sen är min första lediga dag slut.

Inga kommentarer: