onsdag, september 06, 2006

En kvinnas dröm

Lördagen den 6 september för tre år sedan satt jag i ett bubblande badkar på Grand Hotell.

I handen hade jag ett glas spritsande Jeanmaire. Mitt emot mig satt min blivande man och läste upp ett poem han skrivit själv. Jag minns inte ordagrant, men det var långt, vackert och slutade med orden "Vill du bli min fru?".

Det fanns inte ett uns av tvekan i mitt "Ja!". Med tårar i våra ögon trädde han den vita guldringen på mitt finger. Förlovningsmiddagen firades på East i underbart asiatisk stil.

Sen den dagen har ringen åkt på och av många gånger. Jag tar gärna av mig den ibland, bara för att få känna lyckan att sätta på den igen!

Jag tycker om när du tar på mig.
Jag tycker om dina bröst i morgon ljuset
Tycker om när jag betyder nåt för dig
Det kan aldrig kännas bättre än så här

C + M = Sant

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på 3-årig frieridag! Hoppas att ni får det trevligt ikväll//M