tisdag, september 19, 2006

Luffarsnus och pannlampa

Två måsten när vi nu äntligen kommer iväg på fjällvandring! Tar nattåget upp på onsdag.

Luffarsnus är en påse energirik blandning av mjölkchoklad, nötter, mandel och russin. Mums! Det ska vi tydligen äta undertiden som vi vandrar för att hålla oss pigga. Mumselimums!

Vandringskängorna à la 1993 *eller nåt sånt* har nu blivit impregnerade två gånger. Har ALDRIG hänt förut så det var minst sagt välbehövligt. Viktigt att vara torr om fötterna.

Tofflor ska med också OM vi behöver vada över vattendrag. Ryser_fryser av tanken.

Underkläderna är fortfarande inte inköpta men det ska jag göra i eftermiddag. Såg just att sovsäcken egentligen inte håller för mer än nollgradigt men Mannen har lovat att byta med mig om jag fryser. Sicken gentleman!

Pannlampa har de på Clas Ohlsson. Mannen har redan en och jag ska fixa en idag till mig. Trodde aldrig att den dagen skulle komma när jag gick omkring med pannlampa! Som värsta orienteraren. Men tänker att det blir enklare att hitta med lite ljus när det är dags för nattkissen.

Väderprognos: mulet till regn, 5-15 grader.

2 kommentarer:

Saring sa...

Åååh, så UNDERBART!!! JAG VILL OCKSÅ FJÄLLVANDRA!!! Tyvärr är ju maken av den åsikten att naturen är överskattad och det krävs som att han är med... Ha en FANTASTISK resa, ser fram emot fjällrapport när ni är åter :o) Och för guds skull; se upp för fjällämmlarna!!!

Cinks sa...

Oh, tack för det =D Hoppas och tror också att det blir UNDERBART! Jag ska avrapportera *och lovar att försöka fota fjällämmeln om, jag menar NÄR jag ser den ;-) *