torsdag, september 28, 2006

Modigt för att vara så feg

Fega lilla jag ringde tillbaka till Ps-terapeuten idag. Jag kanske inte längre är så feg. För trots att jag var jättenervös så ringde jag.

Hon svarade inte. Telefonsvaren gick på. Ville kanske som jag, först höra vad jag hade att säga.

Jag tackade henne för att hon hört av sig och berättade snabbt vad mitt ärende gällde och att det faktiskt redan kändes lite bättre inom mig.

Gratulerade henne uppriktigt till graviditeten och att jag var glad för hennes skull men för egen del kände jag att det skulle bli lite väl mycket träning för mig att gå till en terapeut som var gravid när det själv är min högsta längtan. Jag konstaterade att jag tar ny kontakt med PS och söker annan terapeut vid tillfälle.

Hon svarade med sms. Förstod mig och önskade mig lycka till.
En sten föll från mitt bröst och jag kände mig så stolt!

Modiga Cinks

Inga kommentarer: