onsdag, september 13, 2006

Min dräng ville måla

"Kan jag OCKSÅ få måla?" undrar F när jag drar på mig målarkläderna för att starta upp det gigantiska projektet Måla furutrapp. "

Absolut!" säger jag och tänker på hur färg ska komma att skvätta ut över hela garaget och undar hur länge hon kommer att tycka det är kul.

"Får jag också byta om och måla?" frågar kompisen *blurrad*. "Visst, shoot!" säger jag och tänker att nu blir det garanterat dubbel-trubbel i garaget.

De testmålar efter mina instruktioner. Jag hämtar kameran, det här måste förevigas.

"Ämen asså mamma, TA inte nån bild. Jag blir så ful." säger F men vänder ändå upp en pose på uppmaning.

Kvällen slutar med att vi under protest tvättar håret två gånger för att få bort alla färg.

Jag är mycket stolt över insatsen från fjärde målaren i generation - Målare F!

/Tredje generationens målare Cinks

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ah så lika då våra småttingar, med kommentarer som -jag är blir ful.
Det finns inget fult på dessa vackra flickor!!!

Och du är så duktig som låter dem måla...du vet..jag o kladd..och eh nä aldrig *g*
/M

Cinks sa...

Första gången jag hörde henne säga det. Sagt i en såndär "tonårigt" nonchalant och charmig ton *g*

Jo, jag vet du och kladd = nop...men j hade garanterat gillat det förstås =D

Anonym sa...

Självkligt hade hon det =O) förutom färg på kläder då hade hon troligen fått spelet! du vet.. TÄNK om det inte går bort!

Materialist javisst!/M