tisdag, september 12, 2006

Off-line blogg

Sitter vid stationen och bloggar. Missade tåget. Tjugo minuter tills nästa går. Det spelade visst ingen roll att jag gick upp en halvtimme tidigare imorse. Stres likväl. Jag skyller på bananflugorna. Minst femton till fick sätta livet till mot köksfönstret imorse. Igår undrade jag var de kommer ifrån, idag en mer konstruktiv fråga: HUR BLIR MAN AV MED DEM???

Bröstvårtorna är som små hallonknoppar. Jag har haft ÄL, det vet jag med säkerhet. Tog nämligen ÄL-test den här månaden och på dag 13 - utslag! Det känns skönt även om jag inte vet om det kommer att göra varken till eller från i mitt fall. Men jag tänker vara glad åt att kroppen fungerar som som den ska - så här långt iallfall. När jag slutar med cortisonet ska jag ringa ivf-kliniken har jag bestämt mig för. Kanske de kan erbjuda någon hjälp.

Pratar med mannen i telefon medan jag bloggar. Han var ordentligt dålig igår kväll, typ migränig, men mår bättre idag. Jag stod handfallen igår när han ringde. Svårt att hjälpa någon som är sextio mil bort. Idag bubblar han politik och neonatalvård. Jag är glad.

/Cinks on the move

5 kommentarer:

Anonym sa...

Okej jag kommenterar igen då =O)

Ibland (obs inte alltid för jag vet inte men de verkar smart (?) de där bananflugorna) funkar det med en kopp med något sött och diskmedel i. Du vet... no ytspänning och plums i.

Min blandning brukar vara, vinäger saft eller honing och Yes.
Testing testing! och sen en resultatblogg *g*
//M

Cinks sa...

Mhm, okaj, jag är redo att prova ALLT innan de gör mig vansinnig! Tack för tips :)

Anonym sa...

Och btw "hallonknoppar"...brukar inte det betyda???

//Mystic River (red alert...)

Cinks sa...

...njäe, det kan inte betyda så mycket annat än ÄL, förutom att det är ett helt nytt fenomen vid 'halvtid'. Förut har det betytt 'GRAVID' men nu tydligen ÄL...har kroppen blivit gammal och halkat efter måntro *höhö* Fattar inget men gillar läget, så att säga!

Anonym sa...

ja ÄL bättre än no ÄL!

hejja kroppen!//M